Навчайся цікаво!
Повторюємо правила граючи:
1. Е чи И? перевір себе
3. Антоніми перевір себе
4. Збери текст перевір себе
5. Частини мови перевір себе
6. Прикметники-синоніми перевір себе
7. Знайди іменники перевір себе
Завдання для уважних: Е чи И? перевір себе
Вивчаємо відмінки іменників
Українська мова
Словникові слова (4 клас):
аеропорт, ввéчері, вдень, взúмку, вісімдесятú, влі́тку, восенú, вперéд, врáнці, врівноваженість, вчóра, гардероб, держáва, дисциплі́на, життєрадісний, ззáду, кіломéтр, лівóруч, мізúнець, мільйóн, назáд, напáм'ять, наполегливість, океáн, оптимізм, попéреду, посерéдині, правóруч, п'ятдесятú, п'ятсóт, сімдесятú, спільнота, справедливість, температýра, тепéр, творчість, трамвáй, тролéйбус, футбóл, шерéнга, шістнáдцять, шістдесятú, шістсóт, щогодúни, щотижня (45 слів).
Займенник, числівник, прислівник, частка - матеріал до вивчення в 4 класі!
Вчимося визначати частини мови в текстах:
іменники, прикметники, дієслова.
А для цього вивчіть правила:
1. Слова, які відповідають на питання хто? або що? означають назви предметів. Це іменники.
Наприклад:
Хто? дівчина, перехожий, ведмідь, Сергій.
Що? дошка, молоко, перехід, радість.
2. Слова, що називають ознаки предметів, відповідають на питання який? яка? яке? які? Це прикметники.
Наприклад:
Який? веселий; яка? щаслива; яке? радісне; які? здорові.
3. Слова, які називають дії предметів, відповідають на питання що робити? що робить? що роблять? що робив? що зробив? що буде робити? що зробить? Це дієслова.
Наприклад:
Що робити? радіти; що робить? працює; що роблять? малюють; що робив? співав; що зробив? відвідав; що буде робити? буде збирати, збиратиме; що зробить? поїде.
2. Слова, що називають ознаки предметів, відповідають на питання який? яка? яке? які? Це прикметники.
3. Слова, які називають дії предметів, відповідають на питання що робити? що робить? що роблять? що робив? що зробив? що буде робити? що зробить? Це дієслова.
Іменник
Як визначити рід іменника?
1) Іменник в тексті поставти в початкову форму (Називний відмінок однини); 2) Поставити допоміжні слова (хапайки): він, мій (ч.р.); вона, моя (ж.р.); воно, моє (с.р.). 3) Залежно від слів, які підходять визначити, якого роду іменник.Порядок розбору слова за будовою
1. Змінити слово (один-багато) і виділити закінчення.
2. Визначити основу.
3. Підібрати спільнокореневі слова і виділити корінь.
4. Перед коренем виділити преффікс.
5. Між коренем і закінченням - суфікс.
Наприклад: загадка
1. Загадка - загадки - закінчення "а".
2. Основа - "загадк".
3. Гадати, вгадуй, гадка, загадковий. Корінь "гад".
4. Префікс "за-".
5. Суфікс "-к-".
Візьміть до уваги! Не у всіх словах присутні всі частини слова!
Наприклад: ліс - один корінь; виріс - слово без закінчення; мова - має тільки корінь і закінчення.
План за яким потрібно діяти, щоб встановити зв'язок між членами речення за допомогою питань
1. Вдумливо прочитайте речення, щоб визначити основу речення (підмет і присудок)та другорядні члени.
Ясні зорі засяяли в темному небі.
- основа речення;
- другорядні члени речення.
2. Випишіть основу речення, зв'язавши підмет і присудок питанням:
Зорі (що зробили?) засяяли.
3. Випишіть "групу підмета" - слова, що залежать від підмета:
Зорі (які?) ясні.
4. Випишіть "групу присудка" - слова, що залежать від присудка:
Засяяли (де? в чому?) в небі.
5. Випишіть "групу другорядних членів речення" - слова, що залежать від другорядних членів.
В небі (якому?) темному.
План без прикладів запам'ятайте!
1. Підкреслити головні та другорядні члени речення.
2. Виписати словосполучення, з'єднавши слова питанням:
- головні члени речення.
- групу підмета.
- групу присудка.
- групу другорядних членів речення.
Синоніми й антоніми
Запам'ятайте правила:
1. Синоніми - слова близькі за значенням.
Наприклад:
дім, будинок, хата;
говорити, базікати, мовити;
старий, давній, колишній.
2. Антоніми - слова протилежні за значенням.
Наприклад:
день – ніч, назад – вперед, мокрий – сухий, працювати – ледарювати.
Про частини мови
Іменник
Важливе правило 1:
Іменники - це слова, які відповідають на питання хто? або що? і означають назви предметів.
Наприклад: (хто?) людина, тварина; (що?) небо, машина.
Важливе правило 2:
Назви людей і тварин відповідають
на питання хто?
Назви всіх інших предметів відповідають
на питання що?
Важливе правило 3:
Іменники змінюються за зразком "один - багато",
за числами.
Наприклад: учень - учні; школа - школи.
Речення за метою висловлювання бувають:
Розповідні
Питальні
Спонукальні
За інтонацією:
Окличні
Неокличні
Про частини мови
Іменник
Важливе правило 1:
Іменники - це слова, які відповідають на питання хто? або що? і означають назви предметів.
Наприклад: (хто?) людина, тварина; (що?) небо, машина.
Важливе правило 2:
Назви людей і тварин відповідають
на питання хто?
Назви всіх інших предметів відповідають
на питання що?
Важливе правило 3:
Іменники змінюються за зразком "один - багато",
за числами.
Наприклад: учень - учні; школа - школи.
Речення за метою висловлювання бувають:
Розповідні
Питальні
Спонукальні
За інтонацією:
Окличні
Неокличні
Немає коментарів:
Дописати коментар